Klassikko

Mustaa ja valkoista -blogin viikkohaasteena on ‘Klassikko’:

– penali –

20 comments on “Klassikko

    • Kiitos Hirlii,
      On tässäkin liukukansi, mutta se taitaa olla suurimmalta osaltaan pois kuvasta. Tämä on muorin ja vuodelta yks ja kaks siis. Pohjassa taitaa olla vuosilukuna 1941.

      • Mä ostin omani aikoinaan käsityöläisten myyjäisistä joskus 1980-luvulla, ja hukkasin sen myöhemmin sitten jossakin muutossa ….

  1. Oi, minä muistan tuon: veljeni teki tuollaisen käsityötunnilla ja minä olin kateellinen. Minun penaalistani kansi liukui vain suoraan taaksepäin, ei kääntynyt lainkaan sivuun.
    Hieno kuva!

  2. Juu – minä myös muistan tämmöisen penaalin. Oli itsellänikin melko pitkän kinuamisen jälkeen ja olin tarkka siitä. Muut eivät saaneet kajota.

  3. Minä tein joskus pikkupoikana puisen penaalin … toki yksinkertaisemman kuin tuo sinun, joka näyttää ammattimiehen tekemältä. Mutta missähän se minun penaalini on … se voi olla mökillä varastoarkussa … jos ei joku ole joskus tarvinnut siellä polttopuuta …

  4. Klassikko, kyllä. Muistan tällaisen joskus itsekin nähneeni ja hypistelleeni… En vaan muista missä ja milloin…😮 Veikkaisin että mummin ja papan (jotka olen muuten maininnut tällä klassikkokommenttikieroksella jo useampaan otteeseen… – olis kai voinut laittaa mummin ja papan kuvat vastaukseksi tähän haasteeseen!😀 ) ullakolla tai varastossa. Liekö ollut jommankumman isovanhemman, tai sitten äitini ja veljiensä peruja.

    • Irwis,
      Näitä oli ennen meikäläisen kouluun menoa käytössä ilmeisemmin laajalla skaalalla. Kätevähän tuo kuin mikä, kun mukana oli myös viivotin (joka tuosta muorin laatikosta on valitettavasti päässyt katoamaan). Nykyisin kun kersoilla ei ole edes kynää mukana, niin soisi puutöissä tehtävän tuollaisia ja sinne kouluvehkeet.

Leave a Reply

