VR saa harvemmin nykypäivänä kiitosta, mutta tässä sitä tulee. Ajelin tänään reippaasti tuplamatkat Helsinkiin ja takaisin, ihan mielissäni. Kävin päivällä työasioissa Helsingin keskustassa ja tulomatkalla unohdin asiakirjakassini junaan. Se ei varmasti painanut tarpeeksi, jotta saatoin sen unohtaa. Todellisuudessa laskin sen tavallisuudesta poikkeavaan paikkaan ja niinpä en huomioinut sitä ennenkuin juna oli jo liikeessä eteenpäin.
Kävelymatkani aikana soittelin sitten ensin Fonectan numerohakuun, josko VR:lle löytyisi jokin numero jonne soittaa tällaisissa tapauksissa. Eipä löytynyt, vaan oli annettu yleisohje, että löytötavarat toimitetaan Suomen löytötavarapalveluun. Avulias Sentraali Santra yhdisti kuitenkin HSL:n (Helsingin seudun liikenne) palvelunumeroon. Siellä minua palveli myös erittäin ystävällinen nainen, joka jopa soitti VR:lle välipuheluna josko sinne junaan voisi soittaa. Sellaista mahdollisuutta ei löytynyt. Päädyimme lopputulokseen, että viisainta kysellä sieltä löytötavaratoimistosta parin päivän kuluttua laukun perään. Tyydyin kohtalooni ja ajattelin mennä kahville.
Sillä välillä, kun puhuin tuota puhelua toiseen puhelimeen, niin sen junan konduktööri yritti soittaa minulle tuohon toiseen puhelimeen! En vain onnistunut kuulemaan sitä, kun puhelin oli vielä asiakastapaamisen jälkeen äänettömällä. Konduktööri soitti uudellen hetken kuluttua ja kertoi yrittäneensä soittaa jotta olisin voinut mennä tuohon meidän asemalle hakemaan sitä laukkua, kun he tulivat takaisin päin. Siinä vaiheessa olivat vain jo kerinneet mennä ohitse. Hän tarjoutui jättämään laukun päärautatieasemalle konduktöörien taukotilan löytötavaralaatikkoon lapun kera, jos haen sen sieltä vielä tänään. Muutoin se matkaa sinne löytötavaratoimistoon. Unohdin kahvit ja ylen muikeana näin hyvästä palvelusta lähdin takaisin kohti Helsinkiä.
Rautatieasemalle päästyäni puikahdin pienestä portista sisään ja konduktöörien tupakkapaikalta löysin jälleen avuliaan mieshenkilön, joka kävi hakemassa laukun sieltä taukotuvan eteisestä. Onnellisena hyppäsin seuraavaan junaan ja tiukasti kassista kiinni pidellen selvisin kaikki romppeet mukana tänne koneen taakse takaisin.
Kiitos konduktööri! Valitettavasti en tiedä nimeäsi, jotta voisin kiittää kunnolla.
Loistavaa palvelua!
Olipa tosiaankin hyvää palvelua:)
Junalla pääsee ja sitä suositaan vielä enemmän tämän jälkeen, Yaelian 🙂
Tuntuu hyvälle ihan VR:nkin puolesta, saati sinun, että sait asiakirjakasisi takaisin.
Silloin tällöin pitkiä junamatkoja tekevänä olen myös saanut VR:ltä hyvää ja huomaavaista palvelua.
Aimarii, olisin ollut pulassa ilman tuota kassia. Onneksi siellä oli myös muistikirjani, josnka kannessa puhelinnumerot olivat isolla. Hyvää porukkaa siellä on töissä!
Olipa kohtelias konduktööri!
ja hienoa, että joku huomaa hyvistä asioista mainita, kyllä aina huonoista huomataan, mutta kiitos sinun, joskus niitä hyviäkin tulee esiin!
Harakka, hyvästä on ihana kiittää! Ja syytäkin 🙂
Jees, hyvä palvelu, on sitäkin vielä!
Sirokko, On sitä!
Mukava oli lukea hyvästä palvelusta.
Liplatus, näitä on vaalittava niiden eteen sattuessa!
Usein unohdetaan kiittää hyvästä palvelusta. VR on saanut negatiivista palautetta turhan tiuhaankin, joten hyvä että kerroit palvelun pelaavan loistavasti.
Täytyy muistaa myös kiittää.
Arleena, Talvella oikein harmitti se jatkuva valitus junien myöhästelyistä, jote nyt mennään näin päin. Ihmisiä sielläkin on taustalla.
Ihana konduktööri! Huonoa palautetta tulee kaiketi eniten junien myöhästymisistä, mikä ei tietenkään ole konduktöörien vika. Joten tätä oli ihana lukea – kiitos ihana avulias konduktööri! 🙂
Elegia,
Eikö ollutkin. Hyvä mies paikallaan!
Hyvää palvelua tosiaan. Kiitos kuuluu ystävällisille VR:n työntekijöille, jotka osasivat toimia todella fiksusti eivätkä ohjeistuksen mukaan.
Miiwi, oli se ihana yllätys!
Tämäpä oli oikein hyväntuulenkertomus – hymyilen täällä isseksein:)
Mukavaa, että sain hymyn huulilleis Inkivääri!
muutes … tuo kuva(kin) on aivan loistava! Hieno valo, jäin sitä ihastelemaan.
Kiitos Makromarja,
Aseman katon lasikate luo todella hyvän valon siihen tilaan.
Täytyisi todella muistaa kiittää enemmän. Muutamana viime vuotena olen tavannut todella paljon mukavia konduktöörejä.
Itsekin tuossa oppii sen, että jos ihmistä palvelee edes pikkuisen enemmän kuin minimin, hänelle tulee tosi hyvä mieli ja päiväkin alkaa paistaa ihan eri tavalla – niin autetulle kuin auttajallekin!
MM,
Kiittää ei voi koskaan riittävästi. Ja tuosta palvelusta olen kanssasi aivan samaa mieltä 🙂