five – zero – zero

Backyard Beauties -blogi yllätti tänään:

– 500 kasvikuvaa! –

Kukapa olisi uskonut, että noin sinnikkäästi niitä sinne kuvailisin. Aikaa tuohon on mennyt jo lähes neljä vuotta, ja se on myös ihmetystä herättävä asia. No, blogimaailma on ihmeellinen! Reaalissa ystävät olisivat varmasti ihmeissään, jos tietäisivät tästä kukkakuvaharrasteesta. Tokihan nuo toisinaan kyselevät ihmeissään, että mitä oikein teet, erityisesti maatessani rähmälläni jossain kurakossa kamera hyppysissä.

Montako lajia blogista löytyy? En ole tarkkaa lukua pitänyt, mutta veikkaisin lähemmäs neljäsataa. Kaikki tunnistettu ja nimetty. Yksi virhe siellä on, mutta olkoon vielä toistaiseksi. Tulppaaneja, ruusuja, orkideoja ja auringonkukkia sieltä löytyy eniten. Toki olen yrittänyt ottaa kuvia eri lajikkeista, mutta jonkin kauniin yksilön kanssa ei ehkä malta pidättäytyä postaamasta useampaa kuvaa. Kaksi kuvista on mustavalkoisia ja sieltä löytyy myös pari kollaasia. Suurin osa kuvista ovat myös lähikuvia ja pääasiassa kukkakuvia.

Kerron sitten, kun lajeja on 500. Siihen voi mennä aikaa, sillä olen laiskahko tunnistamaan niitä ja kohta taasen alkaa uusi kierros. Niinhän se on, että joka kevät ilmaantuu niitä samoja lajeja linssiin. Se on kai sitä keväthulluutta😉

21 comments on “five – zero – zero

  1. Onnittelut! Täällä toinen pensaspyllistelijä ja ikuinen kukkaislapsi. Mä olin kyllä aluksi ujo itse laittamaan kukkakuvia, kun se on niin sun juttus. Mutta onneksi olen päässyt sen yli. Jokaisella on niin oma silmä kuitenkin kukkienkin suhteen.

    Mun piti vaan vilkasta hiukan mitä uusia sulla siellä on, mutta vilkaisinkin kaikki 500 kuvaa. Toinen toistaan upeampia. Ja nyt sain laitetuksi Backyard beauties:in blogilistalleni, jotta muistan tulla ihailemaan sitä mukaa kun sinne uusia tulee.;)

    • Itkis,
      Voi sun kanssas! Miten jaksoit plarata ne kaikki! Enhän mäkään jaksanut, kun meinasin laskea ne lajit😀 Kiitos!
      Kukkakuvia on aina mukava katsella ja meillä jokaisella on oma katsantokanta niihin ja on ne vaan niin ihania ne sinun kukkakuvat!

  2. Ihana tavoite ja mukava kohde kukat.
    Tulipa taas mieleeni oma Turhan tarpeellinen-blogi. Voisin aloittaa kukkainventoinnin kaupungin ydinkeskustasta ja vaikkapa ensin luonnonkukat. Puiston kukat kun vaihtuvat vuosittain.

    • Arleena,
      Niin, sinullahan on nyt uudet kotikulmat ja puistot. Niissä riittää koluamista kameran kera! Jään odottamaan mielenkiinnolla!

  3. Keväthulluus on voimauttavaa hulluutta😀

    Minä olen vasta vähän aikaa seurannut kukkiasi, mutta jo täysin hurmaantunut niihin. Kukkaa voi katsella niin monella eri tavalla, yksityiskohtia, ryhmänä, yksistään nuokkuvana. Ja täydet pisteet ja kaikki merkit päälle kun nimet, latinankielisetkin, olet kuviisi liittänyt.
    Koulussa kun oli kasvienkeräilyä, oli se mun juttuni. Sormet mullassa ja nenä kiinni tantereessa mokani kanssa kaivoin niitä ylös. Tutkin tarkkaan juuristoa myöten, saadakseni selville, nimen, suvun och samma på latina. Minun kasvistostani tulikin niin hieno, että sain siitä 10. Ope sanoi, että täytyy antaa vielä plussa siitä, kun olin opetellut laitinanimet, vaikkei ollut pakko.
    Kun katselen kukkatutkielmiasi, tulee niin elävästi nuo kouluajat mieleen. Kukkakuvistasi nimitietoineen saisi kauniin kasviston. Takapihan kaunottaret on seurannassani ja pysyy.

    • Kiitos Kiirepakolainen🙂
      Olen johonkin näistä blogeista joskus analysoinut tuota kukkakuvaamista, mutta en muista oliko se tänne vai BB:n kommentteihin.
      Herbario ei ollut meikäläisen laji koulussa. Kyllähän niitä vielä keräsi ja kuivatteli joten kuten, mutta into hiipui siihen. Pääsin lävitse, nippa nappa, elämää suuremman tarinan kera😉

    • Mä odotin koulun alkamista innolla juuri siksi, että halusin kerätä kasviston. Mulla oli esikuvana isäni aikoinaan keräämä kasvio ja olin itsekin jo aloittanut keräilyn. Mutta kun koulu sitten alkoi, niin enää ei kasvioita kerättykään. Oliskohan ollut eka vuosi, kun sellainen ei ainakaan Helsigissä kuulunut enää opetusohjelmaan. Se oli valtava pettymys mulle.😉

      • Itkis,
        Ilmeisesti niitä kerätään vähenemässä määrin nykysin. Kuvakasvioita ilmeisesti tehdään jonkin verran. Espoossa kuulemma kerätään jotain.

  4. Aikamoinen saavutus, oot siis tuonne noin 100 kertaa enemmän kukkalajeja kuvannut kuin mitä mä tunnistan! Onnea!

  5. Mä sanon sulle samaa, kuin Miiwi, että sun kannattaisi oikein näistä kukkakuvistasi tehdä kirja.
    Ovat kyllä niin tosi upeita ja tarkkoja kuvia, että kelpaisi vaikka mille kirjan sivuille!

  6. Aikamoinen määrä hienoja kuvia. Kannattaa edelleenkin olla rähmällään takapihalla ja muuallakin😉

    (Vähän viiveellä kommentointi, kun en ole malttanut tehdä blogiselailuja aikoihin. Musiikin kuunteluun taas slahden nopsa mokkulanetti toimii tosi surkeasti tällä hetkellä😦 täytynee lähteä antennin metsästykseen)

Leave a Reply

